Dersin Adı | Çocukta Sanat ve Yaratıcılık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 206 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; yaratıcılıklarını geliştirerek yaratıcı düşünebilme becerisi kazanabilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca çocuklar için yaratıcı sanat etkinlikleri planlayıp uygulayabilme becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders erken çocukluk döneminde yaratıcılığın gelişimi ve yaratıcılığın desteklenmesinde eğitimcinin rolü, erken çocukluk döneminde sanat gelişimi, sanat çalışmalarının eğitim programındaki yeri ve yaratıcı sanat etkinlikleri konularını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri | Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 4-19. Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikler PPT Sunumu |
2 | Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü | Nilgün Cevher Kalburan, “Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat”, Eğiten Kitap Yayınları, 5-8. Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikler PPT Sunumu |
3 | Sanat ve Estetik | Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 118-167. Sanat ve Estetik PPT Sunumu |
4 | Erken Çocukluk Döneminde Sanat | Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 90-115. Erken Çocukluk Döneminde Sanat PPT Sunumu |
5 | Maske Tasarımı, Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri | Nilgün Cevher Kalburan, “Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat”, Eğiten Kitap Yayınları, 5-21, 79-199. Neriman Aral, “Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi”, Nobel Yayınları, 204-223. Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu |
6 | Maske Tasarımı, Çocuk Çizimlerinde Gelişimsel Aşamalar, Çocuk ve Resim | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları |
7 | Kostüm Tasarımı | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları |
8 | Kostüm Tasarımı | Bütün PPT Sunumları ve Öğretim Elemanının Ders Notları |
9 | Kostüm Tasarımı | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları |
10 | Kukla Tasarımı | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları |
11 | Ara Sınav | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları |
12 | Kukla Tasarımı | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları |
13 | Kukla Tasarımı | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri PPT Sunumu ve Öğretim Elemanının Ders Notları |
14 | Yaratıcılığı Geliştirici Etkinlikler | Nilgün Cevher Kalburan, “Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat”, Eğiten Kitap Yayınları,79-199. Öğretim Elemanının Ders Notları |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Öğretim Elemanının Ders Notları |
16 | Final | Öğretim Elemanının Ders Notları |
Ders Kitabı | Neriman Aral, Gökhan Duman (ÇEV.) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/Nobel Yayıncılık, 2014 Nilgün Cevher Kalburan, Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tülay Üstündağ, Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem (2002), Fatma Ülkü Yıldız, Tülay Şener, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayıncılık, 2003, Üzeyir Ogurlu, Fatih Kaya, Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Eğiten Kitap, 2015, Ayşe Turla, Çocuğum Daha Yaratıcı Olabilir mi?, (2004), Elif Çelebi Öncü (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Pegem Akademi (2015). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest